Érdemes átgondolni, hogy a készülődéstől kezdve a vendégvárásig, a ceremónián át a vacsora és tánc lehetőségeket milyen módon tudja egy helyszín vállalni. Tudja-e az ifjú pár pl. vállalni a catering cég kitelepülési költségeit, a szolgáltatók kiszállítási költségeit, a násznép elszállásolását, utaztatását, vagy esetleg egy “stílustalan” hely felöltöztetésének súlyos dekorációs költségeit.
Egy ügyes rendezvényszervező sokat tud segíteni nektek az igényekhez igazított helyszínválasztásban. Így nagyon fontos, hogy időben felkérjétek őket erre a bizalmi feladatra. Higgyétek el, ők körüljárják nektek a kétséges-kérdéses dolgokat.
Hadd szögezzem le…én is imádom a Pinterestet… őrült jó, inspiráló dolgokat lát az ember.
…egy fantasztikus fotósorozat, amit rögtön szivünkbe zárunk…és szeretnénk a saját albumunkban viszontlátni. …egy exkluzív csipke terítő a főasztalra… merthát a nagyi agyonfehérített megstoppolt csipkefüggönyeit nem tehetjük a vintage esküvő asztalára… egy fantasztikusan dús virágcsokor… de jó is volna. De vajon tisztában vagyunk azzal, hogy az a minőség, amire szívünk mélyén vágyunk, milyen áron érhető el?
Így természetes, hogy az esküvőt megelőző év tájékozodással és ajánlatkérésekkel teli időszakot kell jelentsen. Ez alapján lesztek képesek rá, hogy az esküvői költségvetést jól tervezzétek meg.
Ezen időszak alatt meggyőződhettek magatok is arról, melyik szolgáltató milyen csomagot kínál, milyen minőséget garantál. Kérlek készüljetek fel rá, hogy ez nem egy alma-almával történő összehasonlítás. Tudnotok kell milyen minőséget vártok el, milyen szolgáltatók jöhetnek számításba. Illetve mi az, amire tényleg szükségetek van és feltétlenül a listán szerepel.
Nagyon fontos, hogy ár-érték alapján döntsetek. Higgyétek el, ha tájékozódtok előre, pontosan tudni fogjátok mi mennyit ér, mennyit szántok a költségkeretből az adott szolgáltatásra. Így tuti a költségkeretet jól fogjátok használni, adott szolgáltatásra nem fogtok többet költeni, mint amennyi szükséges.
Nagyon sok menyasszony beleesik abba a hibába, hogy nem tervez azzal, hogy igenis vannak változó körülmények, amelyek ellen sokszor nem tehetünk. Ilyen például az időjárás, amikor igenis nem tudunk szabadtéri fotókat készíteni és muszáj választani egy esőterves helyszínt…vagy szabadföldi pünkösdi rózsacsokor rendelése esetén a májusi jég elveri a virágokat és muszáj a pünkösdi rózsa helyett mást is megjelölni mint lehetséges B verzió, máskülönben nem lesz menyasszonyi csokor…. vagy pl. a bútorszállító teherautó az autópályán reked kora reggel és kérni kell új szállítmányt….stb.
Egy igazán tapasztalt szolgáltató rendelkezik B tervvel, amivel a saját szolgáltatását garantálja. Így természetes, hogy megkérdezik tőletek a legfontosabb irányelveket, amelyek között mozoghatnak a problémamegoldás során. Ne lepődjetek meg tehát, ha valaki rákérdez ezekre a dolgokra, mit szólnátok ha ez meg ez lenne? Nem azért kérdezi mert olcsóbban ki akar jönni a dolgokból lehúzva benneteket, hanem a saját szolgáltatását szeretné garantálni a megadott keretek között. Tehát értetek van ez is!! Ne aggódjatok!!
Amikor egy esztendő vagy még annál is több eltelik egy nő életében, hogy szinte minden nap az esküvő szervezésével van elfoglalva, természetes, hogy magáénak érzi az egész projectet. Nagyon nehéz átengedni az irányítást a nagy napon, hisz annak minden apró részletéről ő maga döntött. Így a nagy nap is tele lesz aggodalmaskodásokkal és utolsó perces rohangálásokkal, döntéshozatalokkal. Ahelyett, hogy a nagy napot a menyasszony lelkiekben is meg tudná élni, minden mélységében.
Így azt kell megértenetek, hogy azért vagyunk mi ott szolgáltatók aznap veletek és értetek, hogy ne kelljen az utolsó pillanatban aggodalmaskodni a részletek miatt. Ha megadjátok egyszer a bizalmat egy szolgáltatónak, ne feledkezzetek meg erről! Azért döntöttek mellettünk, mert meggyőződtetek profizmusunkról, amelyre szükségetek lesz a nagy napon. Engedjétek el azt a bizonyos csontot aznap, és próbáljátok minden percét kiélvezni! Higgyétek el, megéri!
Amikor eljutunk arra pontra az esküvőszervezés során, hogy pontosan tudjuk mit is szeretnénk és milyen szolgáltatói körből… hisz követjük a facebookon, blogon az adott fotóst, dekorost, helyszínt és ceremóniamestert az év során.. mégis hátatfordítunk nekik azért mert egy hirtelen feltűnő új szolgáltató kétséges referencia munkákkal a háta mögött 5000 Ft-al olcsóbb csomagot kínál.
Olcsóbb mindig van….szoktam mondani…de vajon meggyőződtetek az általa nyújtott minőségről is?
A kínált csomag igazi tartalmáról? Vagy csak az orra alá dugtátok egy tapasztalt szolgáltató csomagajánlatát hogy vajon az új mennyiért vállalná el? Hátha tudtok rajta spórolni egy keveset?
Általában az ilyen utolsó pillanatos szolgáltatóváltások mindig csalódással járnak. Aztán pedig sajnos már későn jön rá az ember lánya, hogy a teljes költségvetéshez képest az az 5000Ft mit is jelentett.
Ezért nagyon fontos, hogy ti saját magatok győződjetek meg arról, milyen csomagot is kínálnak nektek és mi annak értéke a piacon. Hisz mindig lesz egy ismerős, egy rokon egy barátnő aki jön a fantasztikusan olcsó ötletekkel, de mégis végül a ti esküvőtök sikere és minősége múlik rajta.